miercuri, 13 februarie 2013

Cum "aranjeaza" un blogger amator o postare

Pentru a continua seria "Cum face un blogger amator X sau Y"(desi cuvantul "amator" imi distruge o parte din orgoliul ce ma defineste,nu stiu,poate am un inceput de narcisism...ma rog)inceputa cu cateva saptamani in urma de catre Andreea Rujan prin postarea http://real-music-zone.blogspot.ro/2013/01/cum-scrie-un-blogger-amator-o-postare.html si continuata de mine prin postarea http://warandriot.blogspot.ro/2013/02/cum-scrie-un-blogger-amator-o.html ,astazi facem ceea ce v-am promis inca de la sfarsitul postarii aferente link-ului anterior,Cum "aranjeaza" un blogger amator o postare.Fara prea multe detalii tehnice si doar niste sfaturi si impresii despre cum prefer sa-mi "aranjez" postarile,ce tipuri de imagine/scris prefer.De ce am ales culorile rosu si negru ca fiind principale,povestea "imaginii saptamanii" si de ce are WarN'Riot un aspect atat de "incarcat"(nu,ultima e doar ca sa va atrag atentia,nu am un raspuns pentru asta),cam acestea sunt lucrurile pe care incerc sa le lamuresc in randurile ce urmeaza si care sper sa va fie cat de cat de ajutor.

*Postarile din aceasta "serie" nu reprezinta "lectii" ci pareri,pareri proprii despre cum fac/as vrea sa fac sau cum imi place ceva,orice legat de blogging si in special WarN'Riot.Nu este un "ghid" ci doar sfaturi,daca va sunt de ajutor cu atat mai bine(macar asa as avea o explicatie daca vad blogui asemanatoare cu WN'R).

De ce "rosu si negru"?De ce "limbute"?De ce acest aspect?

Chiar daca am mai vorbit despre asta in repetate postari,simt nevoia sa o fac "oficial" si sa dedic un paragraf separat acestei "probleme majore" care se pare ca zgarie ingrozitor retina unora.Nu stiu daca si ce am spus in repetate randuri despre formarea blogului si procesul cerational din spatele acestuia,dar asta este povestea oficiala,din teribilism,cei 13 ani pe care ii aveam cand am inceput sau nevoie de atentie probabil am mai "inflorit" povestea.Ei bine,randurile ce urmeaza sunt "varianta oficiala":

Avand un simt al banilor dezvoltat inca de mica si avand tendinta de a "pune deoparte" numai eu stiam de ce,modul in care unii castiga bani pe internet "scriind niste cuvinte"  aparent lipsite de esenta mi s-a parut o "afacere de viitor" si un mod cat se poate de simplu de a face bani(cateva luni bune m-am imaginand facand milioane si plecat in Los Angeles:)))si mi-am spus ca daca pot sa scriu la fel cum vorbesc e perfect,nu mai am mult pana la miliard.Ei bine nu a fost asa si dupa ce am scris o luna fara sa castig un leu(nu va imaginati ca acum castig ceva)mi-am dat seama ca nu am nevoie de bani pentru a face lucrul asta si a inceput sa-mi intre in sange,o perioada mai lunga de 3 zile fara nicio postare fiind una "neagra".
Stiam inca de la inceput ca imi trebuie ceva de "impact" si cum singurele nume muzicale pe care le stiam atunci erau Bon Jovi,Guns N'Roses,Aerosmith,Deep Purple,Nickelback si Rolling Stones,crezand ca am vazut "limbuta" si pe taxiurile din oras(era defapt sigla de la Kiss FM)mi-am spus ca asta e si ca,intr-o buna zi,devenind cel mai bun blogger din Romania,toti taximetristii vor fi nevoiti sa-mi plateasca drepturi de autor(Mdeeea:))).E drept,am avut mai multe tentative de fundal pana sa dau "salvare",dar dupa ce am trecut peste poze cu Slash,Jon Bon Jovi,logo-ul acestora si logo-ul Guns N'Roses,"limbuta" mi-a "suras" cel mai mult.Selectia a durat in jur de cateva minute bune,aproape o ora,intregul proces de "incepere" a blogului ridicandu-se undeva la jumatate de zi,cu tot cu titlu si convingerea ca de data asta va dura mai mult de 4 zile.

Aspectul a fost cel mai usor de ales,unicul criteriu fiind simplitatea,cuvintele "sabloane" si tot ce am gasit acolo facandu-mi deja creierii prastie,un aspect complicat probabil m-ar fi dat total peste cap,si asa nestiind ce e un "obiect gadget" sau un antet de pagina(in cazul primului nici acum nu sunt pe deplin "dumirita") si vazand ca postarile pe mijloc nu au cum sa dea gresi mi-am spus ca asta e si ca,in timp,dupa ce voi mai invata ceva "meserie" il voi schimba si puteti sa fiti siguri ca daca nu a fost cazul pana acum nu va fi nici de acum inainte.

Si chiar daca nu am luat-o in ordinea intrebarilor de la subtitlu,culorile ce predomina aici,rosu si negru(albul a venit ca o alinare pentru retina voastra si a mea)sunt simplu,culorile ce compun "limbuta".Destul de rezonabil,nu?

De ce am ales acest font,ce tipuri de imagine prefer,de ce le pozitionez astfel si cum arata pentru mine "postarea ideala":

Povestea cu alegerea fontului este chiar amuzanta,datorita experientei egale cu zero din prima zi cand am facut blogul,celelalte 15 nefiind luate in serios,mi-am spus sa par "profesionist" si sa aleg un tip de scris."Trebuchet" mi-a sunat cel mai "pompos" si,cum asa mi s-a blocat scrisul pe postari pentru cateva saptamani,asa a ramas.Sa nu mai spun ca la inceput foloseam atat Aldin-ul cat si Cursiv-ul fiind singura ca vi se incurca mintea daca cititi mai mult de 5 randuri.Am incercat toate fonturile pe care le aveam la inceput pentru titlul postarilor cat si pentru titlul blogului,ambele avand dintre cele mai mari,colorate in rosu,imbarligate si greu de citit fonturi din cate exista.

Chiar daca am ramas fidela Trebuchet-ului ca tip de scris pentru postare,fontul ales pentru titlu s-a schimbat dramatic de la inceput pana acum,in ultima vreme folosind unul care,cel putin mie mi se pare ca seama cu tipul de scris folosit pentru ziarele din anii '70.Cel putin in ultima perioada am simtit nevoia de a da acest aer blogului,mergand putin in timp cand presa era presa si muzica muzica.

Imaginile pentru postari sunt cu siguranta un element important.Mereu le aleg in functie de continutul postarii,evident,daca aceasta va fi legata de Ozzy Osbourne muscand liliacul de cap,poza va fi corespunzatoare continutului,dar daca nu ar exista nicio poza care sa corespunda evenimentului,ar trebui sa folosesc una in care Ozzy exprima nebunia specifica,nu una in care pozeaza pe covorul rosu sau impreuna cu Sharon.Ca o mica(sper)paranteza,una din principalele greseli ale site-urilor de stiri muzicale in este alegerea imaginilor si nu de multe ori mi s-a intamplat sa imi fie schimbata imaginea la un articol scris pe Metalhead de exemplu cu una care a mai fost folosita la alte 25 de articole sau cu una asemenatoare aceleia.WarN'Riot a ajuns la un punct in care se vrea "ajutator" pentru toti cei care vor sa invete cate ceva despre muzica buna si lucrurile de calitate in general,si,pe langa informatii sper eu utile,imi place sa cred ca de aici puteti lua si imagini pe care nu le gasiti chiar pe toate site-urile sau pe prima pagina pe Google.Acesta fiind un alt criteriu important pentru care imi salvez imagini cu diferiti artisti in calculator,"popularitatea".Daca o poza este intalnita pe toate site-urile,atunci puteti fi siguri a nu o veti vedea si aici,doar in cazul in care o anumita postare se refera la Freddie Mercury ca "zeu al rock-ului" sau e o stire de acest gen,prezint un top pe aceasta tema facut de alt site sau fac un review al unei postari de pe alt blog,cu siguranta nu voi lua imaginea de acolo dar voi fi nevoie sa folosesc o poza cunoscuta cu acesta in postura sa celebra.
Pe langa asta,imaginile alb negru sunt un deliciu pentru mine.Nu mi se intampla de multe ori sa gasesc o imagine alt negru buna si daca mai gasesc si una cu efect de "hartie mototolita",m-a cucerit iremediabil.Si daca chiar nu gasesc o imagine alb negru buna si sunt nevoita sa aleg una colorata,sunt atenta la combinatiile de culori foarte agresive,care,pe langa limbutele pentru care si asa am primit reclamatii,v-ar putea cauza o migrena insuportabila.
Nu in ultimul rand,imaginile pe care le folosesc cel mai des(asta daca nu este un top cu trupe sau o stire care se refera la intregul grup)sunt imaini surprinse in concerte,franturi din videoclip-uri live sau interviuri,cele in care trupa sau artistul pozeaza fiind de cele mai multe ori folosite pana la epuizare,originalitatea nu strica niciodata.

Pont 1:Daca folositi imagini arhi-cunoscute,Google-ul nu va va pozitiona pe prima pagina in cautari si daca o faceti,folositi-le intr-o postare de tip "Logos" http://warandriot.blogspot.ro/2011/03/logos.html ,cea mai vizualizata postare de pe blog,cu aproape 10.000 vizualizari si postarea care a propulsat WarN'Riot nu doar pe pagina principala,dar si primul la rezultate atunci cand cauti "Guns N"Roses logo" sau "Alice Cooper logo" si dai la imagini.

Pont 2:Atat imaginile foarte mici cat si cele foarte mari nu apar de cele mai multe ori pe prima pagina la diferite rezultate Google si daca esti blogger in cautare de imagini cu diferite teme in functie e postari sau pur si simplu cauti imagini cu o trupa,salvandu-le la randul tau intr-un folder si folosindu-le mai tarziu nu mai stai sa te duci la "Instrumente de cautare" si sa bifezi dimensiunea mare sau mica asa ca imaginile cat mai "echilibrate" sunt cele mai potrivite pentru postarile tale.

Pozitionarea imaginilor pe postare a devenit si ea un element ceva mai "variant" in ultima vreme,fiind top-uri/liste pe care le pozitionez integral pe mijloc,atunci cand numarul de imagini pe postare depaseste cifra
5 este chiar indicat un astfel de "aranjament" daca nu vreti sa va treziti cu un sfert de fraza/denumire deasupra imaginii,un sfert in dreapta si restul sub imagine.Atunci cand le aranjez in acest mod prefer imaginile cu laturi egale,de cele mai multe ori 400x400 sau 500x500,niciodata nu vei gasii imagini inalte sau late de aceasi dimensiune si asta nu da tocmai bine cand vine vorba de un top/lista.

Si cum nimic nu este "perfect",nicio postare nu poate trece drept "fara greseala".Fie ca nu se incadreaza textul bine si "o ia pe dupa imagine",fie continutul ei nu multumeste pe toata lumea.Dar ma rog,acum e vorba strict de aspect si,pot spune ca modul in care aranjez postarile acum este ideal pentru mine.Am trecut printre atatea feluri de scris,moduri in care aranjez imaginile si tipuri de postari incat pot spune despre aceasta de acum ca sunt posatrile de care ma declar cel mai multumita.

"Poza saptamanii":

Cum nu am stiut in care din subpunctele precendente sa o inscriu,"poza saptamanii" primeste  ceva mai multa atentie din partea noastra fiind elementul central si daca nu,primordial atunci cand se deschide blogul.
E una din "povestile de inceput" cel mai bine intiparite in memoria mea;In timp ce vorbeam pe mess cu una din fostele "comentatoare"(si sper,inca cititoare),AndreeaF despre Kurt Cobain,evident,am intrat pe www.last.fm pentru a cauta imagini cu acesta si cu diferiti artisti,fiind la inceput de drum aveam nevoie de o "arhiva" bine consolidata(atat de bine incat am 4 stick-uri de memorie).In periplul meu de cateva ore bune pe site-ul tocmai mentionat am dat peste pagina unui uitilizator,o aveam salvata la semne de carte in celalalt laptop asa ca nu va mai pot furniza informatia completa.Acesta avea in dreptul paginii mai multe imagini pozitionate vertical si sub fiecare cate un citat.In mai multe dintre acestea se regasea Kurt si citate nu chiar atat de cunoscute.Atunci mi-a picat una dintre cele mai grele fise si mi-am spus ca asta ar fi o particularizare cel putin inedita pentru blog,astfel,de la "Piele si ciocate,geci si libertate"(Cargo-Calare pe motoare),am trecut la "poza si citatul saptamanii" chiar daca la inceput as fi vrut "poza si citatul zilei" dar cred ca era prea mult si pentru teribilismul meu infantil de atunci.(prima poza folosita la "citatul saptamanii" este cea din stanga cu Kurt).

Sper ca si aceasta postare v-a fost de ajutor si daca nu cu informatii utile,cu niste raspunsuri pe care probabil voiati sa le primiti in legatura cu blogul vostru preferat(modestia vine la pachet cu genialitatea:D).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu