duminică, 19 mai 2013

Eurovision 2013 Final Review

Eurovision 2013 s-a incheiat,Danemarca a castigat,strategia politica a voturilor a fost mai evidenta ca in oricare alt an iar Cezarica a punctat un loc 13,deci in top 15 dupa cum am spus inca de acum doua saptamani.

Nu voi mai trece in  revista datele tehnice(sistem de votare si modul in care acesta ne este nefavorabil,fomartul editiei,unul prost daca ma intrebati pe mine sau voturile primite de fiecare tara si modurile in care au fost ele repartizate),voi “analiza”(barfa conturata in culori pale)din prisma unui telespectator roman care incepuse sa inteleaga strategia lui Ouatu,strategie care ar fi tinut daca votarea sefacea altfel.Din pacate,a incercat sa mascheze melodia si sunetele pe care le scoate cu aspect si controverse,drumul catre locul 1 fiind extrem de neted daca ar fi fost un concurs de popularitate,cota lui ca artist fiind foarte ridicata,poate cea mai ridicata din concurs,Bonnie Tyler spunand ca,avand in vedere ca nu poate vota cu ea insasi,se bazeaza pe el,la fel si postul italian Rai 2 care l-a numit “cel mai bun concurent”,dar strategia de a masca melodia nepotrivita,nu lipsa lui de talent,strict compozitia nepotrivita cu o tinuta “diferita” si cu un show mai bun ca oricare altul pana la pozitia sa a aparut prea tarziu,s-au gandit prea tarziu la asta si au sperat sa poata merge fara intreruperi doar pe melodie si vocea lui.Dovada clara de votare prost facuta si de faptul ca Eurovisionul nu mai este de foarte mult timp un concurs de talente,este atat pozitia Ungariei,care a avut probabil cea mai proasta piesa din ultimii 10 ani de concurs si s-au clasat deasupra Romaniei,cat si clasamentul de anul asta in comparatie cu cel de anul trecut,unde Mandinga ajungea pe locul 12.Si chiar daca intr-o parte avem o celulitica virgina cu casca atarnanda total afona dar cu rochia despicata iar in cealalta un barbat in rochie cu calitati vocale net superioare multor concurenti de anul acesta,cu o compozitie prost aleasa si cu o combinatie de opera,pop si dupstep mai mult decat mizera,eu una il prefer pe Ouatu.

Asa e,a incercat sa acapareze ecranu’ cu o roba in stil Undertaker dupa 30 de energizante,7 whiskey-uri si o saptamana departe de buda si cu o cruce care tinea post da granita probabil intre zona cu par si cea fara,dar nu i-a iesit,nu aici si nu datorita prestatiei ,cat datorita sistemului de vot.

Surprizele serii pentru mine au fost;

Moldova care a castigat tot respectul meu datorita faptului ca au cantat in romana,fiind una din singurele 4 tari(cred) care au cantat in limba natala(sau cel putin una apropiata),versurile,vocea,melodia in general a fost extraordinara,in Top 3 pentru mine.Cu siguranta a fost o lectie de profesionalism,talent si de “asa da” chiar si la momentul votarii,unul dintre cele mai favorabile pentru Moldova din ultimii ani.

Bonnie Tyler de asemenea a fost o surpriza placuta cu un live net superior celui de la Bucuresti de anul trecut,chiar daca pe refren vocile de pe fundal o acopereau ,la cei 60 si ceva de ani “se tine” foarte bine,din mai toate punctele de vedere(poza din prezentare in care apare alaturi de David Bowie m-a cucerit),pozitia mai mult decat nedreapta pe care a fost plasata cu “Believe in me” dandu-mi mur in gura ca voturile nu mai sunt oferite doar pe structura politica acum.

Show-ul Azerbaijan-ului mi-a captat privirea ceva mai mult decat melodia in sine,chiar daca prezenta unei femei in acea cutie ar fi fost mai intensa,ar fi completat mai bine toata punerea in scena.

De asemenea Franta,Spania,Norvegia,Georgia,Rusia si Germania m-au impresionat placut din punct de vedere vocal.

De cealalta parte,a doua veterana din concurs dupa Bonnie Tyler,Anouk m-a dezamagit nu neaparat cu calitatile vocale care nu i-au putut fi puse in valoare mai deloc cat cu alegere extrem de proasta a unei melodii care,in alt context ar fi fost plasata chiar bine cat si cu show-ul egal cu 0.

Se pare ca am facut predictii al naibii de bune anul asta(bine inteles ca nu le-am facut si publice)fiind sigura ca Danemarca va castiga,fiind exact genul de melodie care ajunge pe primul loc la Eurovision in ultimii 3 ani.