Nu voi mai trece in
revista datele tehnice(sistem de votare si modul in care acesta ne este
nefavorabil,fomartul editiei,unul prost daca ma intrebati pe mine sau voturile
primite de fiecare tara si modurile in care au fost ele repartizate),voi
“analiza”(barfa conturata in culori pale)din prisma unui telespectator roman
care incepuse sa inteleaga strategia lui Ouatu,strategie care ar fi tinut daca
votarea sefacea altfel.Din pacate,a incercat sa mascheze melodia si sunetele pe
care le scoate cu aspect si controverse,drumul catre locul 1 fiind extrem de
neted daca ar fi fost un concurs de popularitate,cota lui ca artist fiind
foarte ridicata,poate cea mai ridicata din concurs,Bonnie Tyler spunand
ca,avand in vedere ca nu poate vota cu ea insasi,se bazeaza pe el,la fel si
postul italian Rai 2 care l-a numit “cel mai bun concurent”,dar strategia de a
masca melodia nepotrivita,nu lipsa lui de talent,strict compozitia nepotrivita
cu o tinuta “diferita” si cu un show mai bun ca oricare altul pana la pozitia
sa a aparut prea tarziu,s-au gandit prea tarziu la asta si au sperat sa poata
merge fara intreruperi doar pe melodie si vocea lui.Dovada clara de votare
prost facuta si de faptul ca Eurovisionul nu mai este de foarte mult timp un
concurs de talente,este atat pozitia Ungariei,care a avut probabil cea mai
proasta piesa din ultimii 10 ani de concurs si s-au clasat deasupra
Romaniei,cat si clasamentul de anul asta in comparatie cu cel de anul
trecut,unde Mandinga ajungea pe locul 12.Si chiar daca intr-o parte avem o
celulitica virgina cu casca atarnanda total afona dar cu rochia despicata iar
in cealalta un barbat in rochie cu calitati vocale net superioare multor
concurenti de anul acesta,cu o compozitie prost aleasa si cu o combinatie de
opera,pop si dupstep mai mult decat mizera,eu una il prefer pe Ouatu.
Asa e,a incercat sa acapareze ecranu’ cu o roba in stil
Undertaker dupa 30 de energizante,7 whiskey-uri si o saptamana departe de buda
si cu o cruce care tinea post da granita probabil intre zona cu par si cea
fara,dar nu i-a iesit,nu aici si nu datorita prestatiei ,cat datorita
sistemului de vot.
Surprizele serii pentru mine au fost;
Moldova care a castigat tot respectul meu datorita faptului
ca au cantat in romana,fiind una din singurele 4 tari(cred) care au cantat in
limba natala(sau cel putin una apropiata),versurile,vocea,melodia in general a
fost extraordinara,in Top 3 pentru mine.Cu siguranta a fost o lectie de
profesionalism,talent si de “asa da” chiar si la momentul votarii,unul dintre
cele mai favorabile pentru Moldova din ultimii ani.
Bonnie Tyler de asemenea a fost o surpriza placuta cu un
live net superior celui de la Bucuresti de anul trecut,chiar daca pe refren
vocile de pe fundal o acopereau ,la cei 60 si ceva de ani “se tine” foarte
bine,din mai toate punctele de vedere(poza din prezentare in care apare alaturi
de David Bowie m-a cucerit),pozitia mai mult decat nedreapta pe care a fost
plasata cu “Believe in me” dandu-mi mur in gura ca voturile nu mai sunt oferite
doar pe structura politica acum.
Show-ul Azerbaijan-ului mi-a captat privirea ceva mai mult
decat melodia in sine,chiar daca prezenta unei femei in acea cutie ar fi fost
mai intensa,ar fi completat mai bine toata punerea in scena.
De asemenea Franta,Spania,Norvegia,Georgia,Rusia si Germania
m-au impresionat placut din punct de vedere vocal.
De cealalta parte,a doua veterana din concurs dupa Bonnie
Tyler,Anouk m-a dezamagit nu neaparat cu calitatile vocale care nu i-au putut
fi puse in valoare mai deloc cat cu alegere extrem de proasta a unei melodii
care,in alt context ar fi fost plasata chiar bine cat si cu show-ul egal cu 0.
Se pare ca am facut predictii al naibii de bune anul
asta(bine inteles ca nu le-am facut si publice)fiind sigura ca Danemarca va
castiga,fiind exact genul de melodie care ajunge pe primul loc la Eurovision in
ultimii 3 ani.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu