De cateva luni selectez din
miile de case de discuri independete si nu numai sperand sa ajung la un numar
cat de cat rezonabil de companii care sa fi fost fondate sau care sa contina in
portofoliu numele unor artisti adevarati.Fie ca sunt “imperiile” care conduc
industria muzicala,fie ca sunt case independente,fiecare are povestea ei.Am
reusit sa extrag in ordinea alfabetica un numar de 335 de astfel de grupuri
dintr-o lista cu cateva mii,moment in care nu am mai stiut ce sa fac cu ele.O
lista ar fi fost prea simplu si sa scriu cate 3-5 randuri pentru fiecare imi
este personal imposibil,moment in care m-am hotarat sa “reinviu” o rubrica care
parea de mult apusa,Discography Corner(am ceva cu denumirile de clasa
pregatitoare in ultima vreme.Deh,batranetile.)in care incepusem sa fac
istoricul diferitelor albume,dar odata cu review-rile separate ale
acestora,rubrica mai sus mentionata a intrat intr-un hiatus aparent etern.Pana
acum…
In concluzie,exact in momentul
in care credeati toti c-am murit va arat unul dintre cele mai folosite degete
si va anunt ca am revenit cu toate ideile pe care credeati ca le-am bagat
intr-un sertar incuiat in prealabil cu cheia.
A&M Records:
Companie
mama:Universal Records
Distribuitori:Interscope/Geffen(US)
Polydor Records(Inafara
Statelor Unite)
Origine:1962,Santa Monica,California,USA
Fondatori:Herb Alpert &
Jerry Moss
Site oficial:www.interscope.com
Portofoliu:
1.
ABBA
2.
Animals
3.
Bangles
4.
The Beatles
5.
Bee Gees
6.
Bryan Adams
7.
Booker T. & The MG’s
8.
Joan Baez
9.
Joe Cocker
10.Carole King
11.Cannibal Corpse
12.Cat Stevens
13.Cream
14.Dire Straits
15.The Police
16.Iggy Pop
17.Sex Pistols
18.Soundgarden
19.Sting
20.Supertramp
21.Captain Beefheart
22.David Crosby
23.T.Rex
24.Ike & Tina
Turner
25.Styx
Numita initial Carnival
Records,a ajuns la denumire de astazi si cea care a consacrat-o dupa ce Jerry
Moss a descoperit o alta casa de discuri populara la acea vreme numita Carnival.Au
decis sa puna impreuna initialele numelor de familie si astfel a rezultat
numele uneia dintre cele mai importante case din conglomeatul Universal
Music.Operand sub diviziunea Interscope/Geffen,A&M este a doua cea mai
veche din marea familie Universal,pe primul loc regasindu-se Island
Records,care face parte din The Island Def Jam Music Group.
La inceputul anilor ’60,au
semnat cu multe nume gata sa se afirme la acea vreme,mai tarziu primind sub
tutela lor materiale ale artistilor precum Joan Baez,Gene Clark,Liza Minnelli sau
Cat Stevens.In nicio decada muzicala,A&M nu a dus lipsa de acoliti,anii ’70
fiind probabil cel mai importanti in procesul de “popularizare” a grupului.Un
eveniment notabil din acest parcurs este contractul cu Sex Pistols,incheiat pe
10 Martie 1977 dupa ce britanicii au fost dati afara de la EMI.Un contract de
scurta durata ce-i drept,dupa doar 7 zile fiind desfacut din acelasi motiv
ca si precedentul.Pana atunci,inca din 1971,fondatorii casei de discuri au pus
ochii pe mai multi artisti britanici cu care erau convinsi ca pot cucerii
publicul american,spre sfarsitul decadei,stilurile pe care le aborda aceasta
fiind din ce in ce mai diverse.
Pana sa ajunga sa faca parte
din numeroasa si foarte bine cotata familie Universal Music,compania a trecut
de la statutul de casa de discuri independenta,la parte din EMI,ca mai apoi in
1967 sa fie preluata de Pye Records si intr-un final de CBS Records,fiind la un
moment dat cooptata chiar si de o companie mai mare din Australia.In 1989 semneaza cu PolyGram un
contract conform caruia acestia trebuie sa le proteje si sa le imbunatateasca
imaginea pana in 2009,perioada in care contractul a fost desfacut si Alpert si
Moss au cerut depagubiri de 200.000.000$.2 ani mai tarziu au inceput un parteneriat
cu Perspective Records pe care intre timp i-au preluat,continuand distributia
prin Polydor Records in USA.In anii ’90,prin A&M au fost lansate albumele
numelor ca Soundgarden,Extreme sau Sting.
In 1998,o mutare cu adevarat
radicala a avut loc cand Universal Records a devenit succesoarea MCA Music
Entertainment Group si a cooptat Polygram care a fost cumparata cu putin timp
in urma de catre Seagram si,inevitabil A&M.Imediat dupa ce toate formalitatile
au fost incheiate,Universal Records a impartit casele de discuri pe
districte,formand puternica Interscope-Geffen-A&M si facand o filiala
speciala pentru Canada,Universal Music Canada,Bryan Adams fiind unul dintre cei
mai fideli “clienti” ai acestora.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu