marți, 10 aprilie 2012

Maneaua si de ce este supranumita "muzica prostilor"


Daca e sa ma intrebati pe mine habar n-am exact cand fenomenul numit "manea" a luat amploare si a impartit lumea in doua categorii,a celor care asculta,deci prosti si a celor care le detesta,deci inteligenti.
Sunt convinsa ca aceasta postare va contraria probabil multa lume dar,din nou,ipocrizia depaseste orice limita a imaginatiei si trebuia sa scriu si despre asta odata pentru totdeauna.
Cu origini in muzica indiana si turceasca,maneaua a fost oribil conturata in versuri despre femei,bani,tate,buci,singurele subiecte pe care cantaretii acestui gen din ziua de azi le pot aborda.
In definitiv maneaua este muzica,daca scoatem versurile de cacao si fetele care cer pumni ale celor ce vor bani fara numar la o nunta de cartier este muzica,are instrumente,exista note muzicale si nu au nevoie de tigai ca sa scoata sunete.
Nu am spus ca imi plac manele(shit,cum suna:|)si nu am de cand sa ma scuz pentru ceea ce zic,dar daca mie e sa-mi pui in fata o melodie house si o manea(careia sa-i scoti versurile si fata celui ce o canta)eu una prefer fundalul muzical de la manea,mai bine ma adaptez(mai cu migrene,mai cu diaree)unei melodii facuta cu instrumente decat unei furculite frecate de o tigaie.
Am auzit multe manele la viata mea,cei ce ma inconjoara avand in IQ cu mult sub al unei camile pe moarte si am incercat sa indepartez jalnicele tipete(care suna de 1000 de ori mai bine decat gemetele fatucilor in chilotei cu danteluta)si am incercat sa-mi indrept atentia catre fundalul sonor care,hai sa recunoastem este mult mai acceptabil decat muzica din cluburi.

Probabil aceasta postare va contraria multe pareri strambe si cu siguranta am facut cu ou si cu otet de cand ma stiu eu manele da,pentru versuri,nu ma omor dupa amestecatura jalnica de muzica turceasca si indiana de pe fundal si nu am spus ca imi place,am spus doar ca daca ma pui in camasa de forta si imi dai asa ceva parca nu te mai musc atat de tare ca atunci cand mi-ai da Inna sau mai stiu eu ce oita autohtona.
Si,din nou,nu imi plac manelele,nu imi vor placea niciodata,dar aceasta diviziune facuta intre 2 fronturi delimitate de o linie bine definita nu este decat o magarie grava.Cand ii vad pe mai nou numitii "hipsteri" dandu-se buricul pamantului manjind tot neamul lui Guta cu rahat in timp ce in ecoul capului lor si asa putin traversat rasuna muzica lui Inna sau Alexandra Stan.Am intalnit multi tigani,si pot spune ca aceasta "rasa" este cu adevarat talentata,trecand pe langa "reputatia" din afara tarii si a lozincilor cum ca toti sunt hoti,asa si majoritatea populatiei este proasta,dar iata ca exista cel putin 92.755 care fac exceptie de la regula.Am intalnit un numar limitat de tigani care se mandresc cu asta si sunt oameni cinstiti,cu diferite insusiri si,da,spre deosebire de fatucile care folosesc microfonul invers si,chiar si cu gatul taiat ar putea face playback,tigani au voce,da,am spus-o,tiganii chiar au voce.Din pacate,la fel ca multe alte fete din show'bizul atat autohton cat si din afara nu si-au indreptat talentul intr-o directie favorabila si au ales sa cante despre buci si tate,probabil daca nu as fi avut un orgoliu greu de daramat,la cati bani castiga la fiecare nunta/botez/inmormantare m-as fi apucat si eu de cantat despre asta...

Concluzia:Ipocrizia unora a depasit limitele imaginatiei mele si asa bolnave,dintre curve cu anusu' la vedere si tigani cu acordeon prefer tiganii si da,maneaua e mult mai "muzica" decat tigaile lovite de pereti.

Aveti cale libera la comentarii doar in cazul in care ati inteles ce am vrut sa zic,daca nu,asteptati-va sa ma treziti cu un organ in minus in chiloti...nea',ca in totdeauna astept toate opiniile voastre.

Un comentariu:

  1. Ai perfecta dreptate...si eu detest manelele, si ii consider idioti pe cei care le canta, dar daca inlaturi vocea este mult mai bine decat sa asculti Inna sau altceva...La Inna daca ii scoti vocea din melodie ramane ce era si inainte...zgomote scoase de calculator...
    Sunt mult mai preferabili si tolerabili tiganii cu acordeon si vioare decat curvele cu tate si cur.
    Deci da, manelele sunt cat de cat ascultabile daca scot versurile despre bani si tate si vocea care pe mine nu ma impresioneaza ca nimic.

    RăspundețiȘtergere