duminică, 13 ianuarie 2013

Music is still alive:Emeli Sandè



Acum cateva luni am dat peste un videoclip pe YouTube din cadrul The Voice UK in care Bo Bruce facea un duet cu Danny O’Donoghue pe melodia “Read all about it”,varianta originala fiind interpretata de Emeli Sandè.Doar ca o mica precizare,pentru cei care nu stiu,Bo Bruce este concurenta dintre cei doi,nu am urmarit evolutia celorlalti participanti,nici macar evolutia sa,dar dupa ce am ascultat-o interpretand “Nothing compares 2U” stiu sigur ca ea ar fi trebuit sa castige acel sezon.Am sperat ca dupa ce ascult varianta originala a melodiei sa nu regret datorita calitatilor vocale slabe ale solistei,dar nu a fost loc de asa ceva,Emeli avand o voce de nota 20.
La prima vedere,aceasta nu este genul de prezenta muzicala pe care eu sa o apreciez si mai ales sa o ascult chiar daca,intr-un puseu de sinceritate recunosc ca majoritatea canteretele de culoare,de orice gen,cu orice fel de cariera in spate si cu orice fel de compromisuri facute au o voce dumnezeiasca(de aici excludem bine inteles nume ca Nicki Minaj sau mai stiu eu ce astfel de aratari).Un alt aspect demn de mentionat(pe langa freza care ma face mandra sa n-am o bodoaba capilara imensa)este ca,inainte de a compune cantecele proprii,Emeli s-a inscris cu brio in ultimul trend lansat in industria muzicala,a scris pentru Rihanna,Susan Boyle,Leona Lewis si Cher Lloyd.Si nu as fi mentionat asta neaparat pentru artistii pentru care a scris ci pentru ca colega sa de breasla Jessie J a trecut si ea prin aceasta etapa a procesului de “implinire profesionala”,produsul final fiind unul de invidiat.Nascut in Scotia pe 10 Martie 1987,putem face o gluma spunand ca succesul in top-urile britanica provine si de la primul sau nume,Adele,Our Version of Events,primul si singurul album din discografia sa fiind pe locul 1 in toate top-urile muzicale din UK,devenind astfel si cel mai bine vandut album al anului in Marea Britanie.Si-a inceput aventura muzicala undeva la jumatatea anului 2008 cantatand alaturi de rapperi ale caror nume nu-mi spun nimic,motiv pentru care nu ii voi mentiona si majoritatea melodiilor sale au atat varianta “solo” cat si in colaborare cu cineva,de fiecare data,varianta in care se aude doar ea fiind net superioara.Ca o incheiere a acestei postari simt nevoia sa mentionez din nou ca prin Music is still alive incerc atat sa va “explic” ce inseamna pentru mine “muzica buna din zilele noastre”,dupa 2 ani de randuri in care disec subiectul asta,nelamuririle fiind inca la ordinea de zi si sa va aduc in atentie artisti care merita ascultati din anumite priviinte.Daca la Lana Del Rey de exemplu nu gasim o voce de nota 10,gasim un concept de nota 20,daca la Adele gasim niste versuri care imi zgarie orgoliul de feminista convinsa,gasim o voce dumnezeiasca si tot asa...la Emeli Sandè am gasit atat o atitudine modesta,normala fata de “frizura” care i-ar putea baga pe multi in ceata cat si un stil vestimentar pe care multe prezente feminine din industria muzicala de azi l-ar putea aborda.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu