luni, 23 iulie 2012

Slash...si atat

Dupa ce am terminat de “aranjat” blogul,de fericire ca am gasit un nume care sa-mi sune bine pe moment(si inca o face)si un fundal care sa-mi alinte retina,am uitat un mic detaliu care s-a dovedit vital(what a surprise),trebuie sa si postez.Ceva...orice,si am inceput old school sau ma rog,cel mai ieftin,pe “vremea aia” nestiind informatii despre diferite evenimente sau artisti,povesti controversate sau nebuniile fiecaruia,am inceput sa-i sarbatoresc(slab,slab de tot)si sa fac melodia/trupa zilei,si am tinut-o asa luni bune(mai bine nu ma uitam la istoricul postarilor).Asa ca in perioada aceea am cuprins multi artisti pe care i-am sarbatorit la momentul potrivit,cu postari slabute,ca de incepator ce-i drept.Abia dupa jumatate de an m-am intrebat ce naiba fac anul viitor,si peste cinci ani sau peste zece cand ziua respectivului va venii in aceeasi...zi iar eu nu voi mai avea subiecte,ca deh,l-am sarbatorit deja odata.
Dupa aceasta scurta introducere care are iz de scuza(nu va amagiti singuri)apuc sa ii spun si eu “La multi ani!” lui Slash care a implinit azi 47 de ani si este “mai pe val” ca nimeni altcineva la varsta asta.Cred ca am facut peste 7 postari despre Slash exclusiv de cand am blogul,diferite top’uri,sau postari tribute,chiar si stiri care il aveau ca personaj principal.Astazi vreau insa sa tai mitul cum ca membrii Guns N’Roses,mai ales Slash au ramas fara aer si firfirei dupa ce au parasit trupa in doua.Da,da,stiu,am mai vorbit despre asta,diferite stiri sau zvonuri,dar de data asta facem un tribut Slash exclusiv,fara zvonuri,spuse,auzite,fapte reale care s-au intamplat dupa ce a parasit trupa care,da,l-a consacrat si fara de care nu ar fi capatat succesul de dupa,dar credeti-ma,daca nu s-ar fi auzit niciodata de GN’R si ar aparea maine in...LA sa spunem un “batranel” de 47 de ani cu joben,freza clasica,pantalonii stramti de piele,chitara scorojita si ar canta orice iar la New York(din nou,exemplu)un burtos cu freza si barba ce seamana cu mancarea de bebelusi intrarita,imbracat intr-un costum de vidanjor patat de porumbei cu hepatita(da,ma refer la borala de la Rock in Rio de anul trecut)si ar strange mata(pisica,nu pe ma-ta)de coada,credeti-ma ca toata lumea ar emigra in LA.Ne-ar lua ceva sa enumeram toate realizarile lui Slash “ever”(am vazut ca e la moda sa zici “ever”,si daca eu nu sunt in pas cu moda atunci cine everu’ meu mai e?),o buna parte din ele fiind realizate dupa parasirea trupei ce,da,l-a facut celebru si fara de care nu ar fi avut atatea succese azi,dar sper ca mi-ati inteles rationamentul.
Pe langa faptul ca si-a pus oarecum ordine in viata si a devenit “tatic responsabil”(un asa tatic sa tot ai(am)),Saul(inca nu pot sa-i spun pe nume)a format mai multe grupuri si a cantat alaturi de nume precum Lemmy Kilmister,Alice Cooper sau Ozzy Osbourne.
Inca de pe vremea in care inca mai figura ca membru al formatiei Guns N’Roses,in ’94 a format Slash’s Skanepit alaturi de Matt Sorum,Gillby Clarke,Eric Dover si Mike Inez,Matt si Gillby fiind fosti mebri GN’R,iar Inez celebrul bassist din Alice in Chains.Au lansat primul album in ’95,It’s five O’Clock Somewhere,album ce nu a prmit o critica prea buna,fiind destul de jos in top’uri.In aceea perioada,grupul format de unul dintre cei mai de baza chitaristi ai secol’ului 21 parea sa o fi luat de la 0,cantau in deschidera unor nume care trebuiau sa se mai nasca de 3 ori pentru a ajunge la realizarile lui Slash si inregistrau materiale care da,contineau melodii bune pentru ca da,aveau niste instrumentisti ai naibii de buni,dar totusi au fost putin promovate si apreciate.In 2002,dupa ce Slash’s Snakepit nu a mers atat de bine pe cat spera,Slash l-a luat pe Duff McKagan,Dave Kushner,Matt Sorum si Scott Weiland si au format Velvet Revolver,care pentru mine a fost o “trupa parodie” la inceput ce se voia o imitatie puturoasa de Guns N’Roses,eu ramanand la ideea ca GN’R e trupa suprema...ea nemaifiind...GN’R pentru ca toti membri originiali(si nu numai)erau fiecare in alta trupa,dar doi dintre ei erau cu Slash,pe care aproape l-am scos din lista de favoriti(inca ma urasc pentru asta)pentru ca,in mintea mea GN’R a luat sfarsit din cauza lui,si succesul pe care l-a capatat dupa
ce a parasit trupa a fost unul facut datorita pistoalelor cu trandafiri.Mi-au trebuit ceva inregistrari live,3 kile de lamaie si solo’uri inca perfecte pentru a-mi da seama ca mintea mea gandeste invers.In Iunie 2004 au lansat primul album,Contraband de pe care fac parte cantece ca “Slither” sau “Dirty Little Thing”,cantece care inca au iz’ul anilor de glorie si de chica mare a lui Slash,peste 3 ani si o luna au lansat Libertad,imagine asupra caruia am reflectat si mi-am dat seama ca toate albumele lansate de Slash(alaturi de diferite componente)dupa ce a plecat din Guns N’Roses au tate pe coperta.De ce naiba ii mai trebuie tate cand are nevasta-sa cat pentru 5?
 Dupa ce au epuizat turneul de promovare a acestui album si inca 3 ani au trecut,zvonurile cum ca Velvet Revolver s-au fi despartit persistau tot mai mult,in Ianuarie 2011 inregistrand alte 9 demo’uri,care au ramas in aer,insa pana cand fiecare dintre membri trupei se va ocupa de alte proiecte.

Pentru mine Slash a atins apogeul in ultimele luni,cand a intrat in priza mai mult ca niciodata si lanseaza album dupa album,in colaborare cu tot mai multe nume mari,din 2008 incoace fiind in stadio doar alaturi de legende in carne si oase.Albumul Slash a fost lansat  in Aprilie 2010 si a fost inca din prima zi pe locul 3 in top’uri.Mie mi se pare impresionant cum unii artist care faceau furori in anii ‘70/’80 si-au incheiat succesele si si-au epuizat energia imediat dupa terminarea acelei decade,iar Slash revine cu un album demetial dupa mai bine de 25 de ani de cariera si ajunge direct pe locul 3.Nu e demirare daca stam sa ne gandim ca pe album au aparut Iggy Pop,Ozzy Osbourne,Alice Cooper,Dave Grohl,Myles Kennedy,Lemmy Kilmister si Adam Levine.Acesta a fost doar primul succes,un altul venind odata cu Apocalyptic Love care a fost lansat pe 22 Mai anul asta.
Cu siguranta respectul suprem si admiratie are ii putea si adusa pentru intreaga sa cariera,a fost mai bine decat meritatul loc pe Walk of Fame,primul rockstar care primeste o asemenea stea,ceremonie la care a vorbit Charlie Sheen,nu cred ca puteau gasii o persoana mai potrivita pentru asta.
Ce pot eu sa mai zic?La cat mai multe albume,solo’uri geniale,ani de activitate si...cine stie,poate ne face un cadou de ziua lui si ajunge si prin Romania.
La multi ani!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu