Pe langa excese de orice fel,morti stupide sau accidente de masina,industria muzicala s-a confruntat de-a lungul anilor cu numeroase accidente aviatice.Ajunsi la un numar atat de mare de tragedii petrecute in aer putem spune ca fiecare decada muzicala a avut accidentul ei aviatic.Fie ca vorbim de avioane personale sau elicoptere,un numar prea mare de persoane cu un cuvant greu de spus in istoria muzicala si-au pierdut viata din cauza vremii sau a lipsei de experienta a personalului.Invaluite in mister si in multa durere,atat din partea familiei cat si a fanilor care,probabil nu au ajuns sa-i vada vreodata live,mortile artistilor ale caror trupuri au fost gasite chiar si cateva zile mai tarziu au schimbat radical drumul aparent drept pe care mergea muzica din acea perioada.
Aceasta este o lista-tribut si daca am omis vreun nume,astept orice adaugare in comentarii.
1.Randy Rhoads
Nume real:Randall William "Randy"Rhoads
Nascut:6 Decembrie 1956,Santa Monica,California
Decedat:19 Martie 1982,Leesburg,California
Aflat in apogeul carierei si in turneu alaturi de Ozzy Osbourne,lumea a pierdut unul dintre cei mai energici chitaristi intr-un mod cat se poate de stupid.Pe data de 18 Martie 1982,au sustinut ultimul show in Knoxville Civic Coliseum,urmatoarea oprire fiind in Orlando,Florida.Dupa o noapte intreaga de condus,trupa a decis sa opreasca la proprietatea lui Jerry Calhoun,pe al carui pamant avea casa si Andrew Aycock,soferul turnului,acolo fiind si un hambar in care se gasea un avion de dimensiuni mici.Decis sa numai sofeze pana la Orlando,Aycock,pilot licentiat l-a luat pe Don Airey la o proba de zbor,pentru a vedea cum se simte in avion si daca acesta merge bine.Vazand ca totul merge bine,Randy Rhoads,care avea e altfel frica de inaltimi dar a decis sa zboare pentru a face niste poze din aer,fotografia fiind unul din hobby-urile lui si hair stilista turneului,Rachile Youngblood au plecat mai departe cu avionul catre Orlando,autocarul fiind condus de unul din tehnicienii aflati cu trupa.
Vrand sa le atraga atentia,Aycock s-a decis sa se propie periculos de mult de autocar la doar cateva minute dupa ce au decolat.Manevra le-a reusit de doua ori,a treia oara fiindu-le fatala insa.Aripa avionului a atins autocarul,Aycock a pierdut controlul avionului care s-a lovit de mai multi copaci pana sa explodeze pe un camp.
La autopsie s-a descoperit in prealabil ca Aycock avea o cantitate considerabila de cocaina in sange,Rhoads avand doar nicotina.Randy este inmormantat la View Cemetery in San Bernandino,California alaturi de buncii sai.
2.Otis Redding:
Nume real:Otis Ray Redding,Jr.
Nascut:9 Septembrie 1941,Dawson,Georgia
Decedat:10 Decembrie 1967,Madison,Wisconsin
Otis si trupa sa aveau de cantat trei concerte in doar doua seri intr-un club mic numit Leo's Casino,dupa cele doua seri agitate,Otis a primit un telefon de la Zelma,sotia sa care il ruga sa treaca mai intai prin Madison,Wisconsin in drumul sau catre urmatorul club unde aveau de cantat,Factory pentru ca(,)copilul lor nu se simtea foarte bine.Inainte sa ajunga la destinatie,cu nici 50 de kilometri inainte avionul a trebuit sa se opreasca,primind permisiunea de a ateriza in Truax Field din cauza conditiile nefavorabile.Imediat dupa ce avionul a decolat din nou,ceata densa si ploaia torentiala l-au facut pe pilot sa piarda controlul,acestia aterizand in Lake Monona.Ben Cauley,singurul supravietuitor al accidentului dormea si s-a trezit cu doar cateva secunde inainte de impact pentru a-l vedea pe colegul sau,Phalon Jones cum se uita pe geam si exclama "Oh,no!".Cum Cauley nu stia sa inoate,nu a reusit sa-i salveze pe ceilalti,abia reusind sa se salveze pe el dupa ce,din cauza impactului,centura sa de siguranta s-a desfacut,singura de altfel,celelalte strangandu-se mai tare,acesta fiind singurul motiv pentru care a reusit sa scape.Cauza accidentului nu a fost niciodata determinata.Trupului lui Redding a fost gasit pe fundul lacului a doua zi,dupa 7 ore de cautari.Ceremonia funerara la care au participat 5.000 de fani a avut loc in 3 zile la City Auditorium in Macon.
3.Ricky Nelson:
Nume real:Eric Hilliard Nelson
Nascut:8 Mai 1940,Teneck,New Jersey
Decedat:31 Decembrie 1985,De Kalb,Texas
Chiar daca suferea de frica de inaltimi si de zburat cu avionul,Ricky a decis ca are nevoie de un mijloc de transport mai rapid decat autocarul asa ca si-a cumparat un Douglas DC-3,un luxos avion privat cu 14 locuri fara sa stie istoricul acestuia,unul presarat cu accidente,fiind mai intai in proprietatea familiei DuPont iar ma apoi a lui Jerry Lee Lewis.Pe 26 Decembrie 1985,Ricky Nelson si trupa sa au decolat spre America de Sud pentru a sustine 3 concerte.In seara de 31 Decembrie,toti ar fi trebuit sa fie prezenti in Dallas pentru petrecerea de Revelion,unde nu au mai ajuns niciodata,pilotul avionului pierzand controlul aproape de destinatie,in partea de nord a Dallas-ului,la doar 19 km.7 din cei 9 pasageri au murit la impact;Ricky Nelson(a fost incinerat,ceremonia de inmormantare avand loc la Church of the Hills),Helen Blair,Patrick Woodward,Rick Intveld,Andy Chapin,Bobby Neal si Donald Clarck Russell.
4.Patsy Cline:
Nume real:Patsy Cline
Nascut:8 Septembrie 1932,Winchester,Virginia
Decedat:5 Martie 1963,Camden,Tennesseee
In jurul mortii lui Patsy Cline au fost atsernute nenumarate semne si ipoteze,mediatizarea acesteia fiind de asemenea una peste poate.Aflata la Soldiers and Sailors Memory Hall in Kansas City pentru a sustine un concert in memoria DJ-ului "Cactus" Jack Call,care s-a stins cu o luna jumatate in urma din cauza unui accident de masina,Patsy urma sa se intoarca a doua si impreuna cu sotul ei dupa ce au petrecut noaptea la Town House Motor Hotel.Drumul pana la Nashville ar fi durat 16 ore si chiar daca liniile aeriene Fairfax Airport nu i-au putu pune la dispozitie un avion in acea noapte din cauza vremii nefavorabile si a cetii dense,aceasta a refuzat sa plece cu masina.Sotul ei Bill nu a mai asteptat avionul si a plecat singur cu masina personala,atunci cand a intrebat-o daca vine,Patsy raspunzand "Don't worry about me, Hoss. When it's my time to go, it's my time.".Pe 5 Martie,a plecat de la hotel la 12:30 si a plecat catre aeroport unde s-a imbarcat.Avionul a facut o oprire la Missouri pentru a face plinul iar mai apoi in Tennessee.Atat ea cat si pilotul avionului Hughes(antrenat de aceeasi persoana care l-a antrenat si pe Jim Reeves al carui avion a aterizat fortat si a explodat anul viitor,nici unul din ei neavand licenta luata)sa ramana acolo peste noapte,dar Hughes a refuzat spunand "I've already come this far. We'll be there before you know it." decoland din nou la 6:07 PM.Se pare ca motorul avionulu s-a oprit la 6:20,problemele cauzate de vremea rea fiind avand loc inca dupa prima parte din zbor,atunci cand au facut escala la Tenneesee acestea fiind deja prezente,la a doua decolare luand amploare,aterizand de urgenta pe un camp si urmand o explozieAvionul si trupurile celor doi au fost gasite la mai putin de 150 km. de Nashville,in padurea din vecinatatea Camden.Se pare ca atat Patsy cat si pilotul au murit instantaneu din cauza impactului,nu a fost vorba de o moarte lenta cauzata de rani sau arsuri.Patsy Cline este inmormantata la Shenandoah Memorial Park in orasul natal,Winchester Virginia.
5.Stevie Ray Vaughan:
Nume real:Stephen "Stevie" Ray Vaughan
Nascut:3 Octombrie 1954,Dallas,Texas
Decedat:27 August 1990,East Troy,Winsconsin
In dimineata zilei de 26 August 1990,Stevie le-a spus colegilor din trupa si a persoanelor din turneu ca a avut un cosmar in care se vedea la propria inmormantare.Dupa concertul sustinut in acea seara,s-a intalnit in culise cu Eric Clapton si managerul acestuia pentru a discuta despre o serie de concerte-tribut pe care urmau sa le sustina impreuna un an mai tarziu pentru Jimi Hendrix.
Peter Jackson,managerul lui Clapton a aranjat pentru 4 elicoptere de tipul Bell 206B Jet Ranger pentru a transporta trupa,pe fratele lui Stevie,Jimmi,pe sotia acestuia Connie,tehinicienii si echipa care ii insotea in turneu inapoi la Chicago chiar daca vremea era rea si ceata era foarte densa.Primul elicopter,fiecare avand doar 3 locuri ar fi trebuit sa fie ocupat de Stevie,Jimmi si Connie,in schimbul lor urcandu-se Bobby Brooks,care facea parte din staff-ul lui Clapton,bodyguard-ul Nigel Browne si asistentul managerului de turneu,Colin Smythe.Cum Stevie trebuie neaparat sa ajunga rapid inapoi la Chicago,a luat urmatorul elicopter impreuna cu Layton si cu managerul lui Jimmi,acesta si sostia sa urmand sa-l ia pe urmatorul.
Pilotul era veteranul Jeff Brown de 42 de ani cu ore bune la activ dar care era obisnuit doar pe avioane pe timp de noapte,nu si elicoptere,datorita vremii care s-a inrautatit vizibil de la decolarea primului elicopter,acesta l-a inclinat prea mult spre stanga pierzand controlul.Toti pasagerii si Brown au murit din cauza impactului,nu a avut loc nici un fel de explozie sau un foc cat de mic.Nimeni nu a stiu de accident pana in dimineata urmatoare cand fortele aeriene au inceput cautarile .Eric Clapton si Jimmi Vaughan au fost chemati la morga pentru a identifica trupurile celor 3,Stevie neavand nici un semn vizibil pe trup.
Vaughan a fost inmormantat la Laurel Land Memorial Park in Dallas.
6.Ronnie VanZant,Steve Gaine,Cassie Gaines
Nume real:Ronald Wayne "Ronnie" Van Zant
Nascut:15 Ianuarie 1948,Jacksonville,Florida
Decedat:20 Octombrie 1977,Gillsburg,Mississippi
Nume real:Steven Earl Gaine
Nascut:14 Septembrie 1949,Seneca,Missouri
Decedat:20 Octombrie 1977,Gillsburg,Mississippi
Nume real:Cassie LaRue Gaines
Nascut:9 Ianuarie 1948,Seneca,Missouri
Decedat:20 Octombrie 1977,Gillsburg Mississippi
Cel mai mediatizat accident aviatic in istoria industriei muzicale si ideea de la care a pornit aceasta postare,viitorul Lynyrd Skynyrd a fost pus in balanta dupa pierderea celor 3.La doar 3 zile de la lansarea celui mai mare succes discografic al lor,Street Survivors cand avionul Convair CV-300 in care se aflau 24 de pasageri dintre care pilotul Walter McCreary,co-pilotul William Gray si asistentul de zbor Dean Kilpatrick a ramas fara combustibil si o aterizare de urgenta s-a transformat intr-o nenorocire soldata cu 3 morti si 4 echipaje de salvare venite la fata locului.
Controversele au aparut rapid dupa s-a aflat ca Billy Powell,claparul trupei si Ronnie Van Zant ar fi spus ca vad flacari iesind din motorul drept pe care l-au pierdut in prealabil si ca,in loc sa mute combustibilul in cel stang,pilotii s-ar fi agitat si l-ar fi pierdut.Si daca asta nu era de ajuns,avionul in care s-a aflat trupa ar fi trebuit sa ii transporte pe cei de la Aerosmith dar,dupa ce i-au facut inspectia au spus ca nici avionul nici echipajul pus la dispozitia lor nu se ridica la standardele cu care erau ei obisnuiti.
Soldat cu 6 morti(Ronnie,fratii Gaines si personalul) si 20 de raniti,acesta ramane cel mai tragic accident avitic din istoria muzicii.Allen Collins a avut doua vertebre rupte si atat el cat si Leon Wilkeson aproape au avut bratele amputate din cauza ranilor.Gary Rossington si-a rupt ambele brate,piciorul drept si pelvisul iar stomacul si ficatul i-au fost de asemenea afectate,avand nevoie de 5 luni de recuperare.
Billy Powell le-a adus celor de la VH1 o amenda datorita declaratiile mult prea "fara perdea" facute in cadrul emisiunii Behind the music in care spunea cum Cassie a sangerat pana la moarte in bratele lui avand o taietura adanca de la o ureche la cealalta si cum a vazut capul lui Ronnie strivit sub o bucata de metal.
7.Buddy Holly,Ritchie Valens & The Big Bopper Richardson:
Nume real:Charles Hardin Holley
Nascut:7 Septembrie 1936,Lubbock Texas
Decedat:3 Februarie 1959,Grant Township,Cerro Gordo County,Iowa
Nume real:Richard Steven Valenzuela
Nascut:13 Mai 1941,Pacoima,California
Decedat:3 Februarie 1959,Grant Township,Cerro Gordo County,Iowa
Nume real:Jiles Perry "J.P" Richardson Jr.
Nascut:24 Octombrie 1930,Sabine Pass,Texas
Decedat:3 Februarie 1959,Grant Township,Cerro Gordo County,Iowa
3 Februarie va ramane in istorie ca "Ziua in care muzica a murit"(referire la melodia lui Don McLean,"American Pie"),Buddy Holly,Ritchie Valens si "The Big Bopper" Richardson murind intr-un accident de avion.Cu ocazia noului an,Buddy Holly era plecat intr-un terneu de 3 saptamani organizat de GAC Agency.Ritchie Valens si The Big Bopper Richardson erau invitatii special in timp ce trupa de instrumentisti era reprezentata de The Crickets.
Dupa ce au concertat la Surf Ballroom in Clear Lake,Iowa pe 2 Februarie,Holly a inchiriat un avion pentru a ajunge in cel mai scurt timp la urmatoarea destinatie.Avionul era unul de dimensiuni mici,The Crickets plecand mai departe cu autocarul.In prima faza Waylon Jennings,bassistul trupei se urcase pe locul dedicat lui Buddy in avion,facand schimb pana la urma,moment in care Holly a glumit spunand "I hope your ol' buss freezez up!",replica lui Jennings fiind una pe care probabil a regretat-o toata viata,"Well,I hope your ol' plane crashes!".Ca in majoritatea cazurilor de mai sus,pilotul Roger Peterson a pierdut controlul din cauza vremii,acum fiind vorba de o furtuna de zapada,Harry Hepcat mentionand in articolul sau despre moartea lui Buddy Holly "The bodies lay in the blowing snow through the night... February indeed made us shiver, but it was more than the cold of February that third day of the month in 1959. It was the shiver of a greater, sometimes senseless, reality invading our sheltered, partying, teenaged life of the 50's."
Trupurile au fost gasitea abia a doua zi pe jumatate inghetate.
Ceremonia funerara a lui Buddy Holly a avut loc pe 7 Februarie la Tabernacle Baptist Church in Lubbock,preotul fiind acelasi care l-a casatorit cu doar 6 luni inainte cu tanara sa sotie,Maria.Tragedia a fost dubla pentru familia celor 2,imediat dupa moartea lui Holly,Maria avirtand singurul urmas al unuia din intemeietorii Rock N'Roll-ului.Pierderea sarcinii a fost pusa pe seama unei "traume psihologice",Maria spunand "In a way, I blame myself. I was not feeling well when he left. I was two weeks pregnant, and I wanted Buddy to stay with me, but he had scheduled that tour. It was the only time I wasn't with him. And I blame myself because I know that, if only I had gone along, Buddy never would have gotten into that airplane."
Ritchie Valens,primul artist care a reusit sa combine la doar 17 ani muzica latino cu Rock-ul a fost inmormantat la San Fernando Mission Cemetery in Mission Hills,California.
Richardson a fost inmormantat la Beaumont Forest Lawn Cemetery,in 2007,fiul sau Jay care s-a nascut la doar 2 luni dupa decesul tatalui sau,a decis sa-si deshumeze tatal pentru a fi sigur ca zvonurile conform carora acesta nu a murit in accident ba chiar a reusit sa mearga cativa metri si a fost impuscat in prealabil nu erau adevarate.Cosciugul a fost schimbat si cel vechi a fost donat catre Texas Musicians Museum.
Aceasta este o lista-tribut si daca am omis vreun nume,astept orice adaugare in comentarii.
1.Randy Rhoads
Nume real:Randall William "Randy"Rhoads
Nascut:6 Decembrie 1956,Santa Monica,California
Decedat:19 Martie 1982,Leesburg,California
Aflat in apogeul carierei si in turneu alaturi de Ozzy Osbourne,lumea a pierdut unul dintre cei mai energici chitaristi intr-un mod cat se poate de stupid.Pe data de 18 Martie 1982,au sustinut ultimul show in Knoxville Civic Coliseum,urmatoarea oprire fiind in Orlando,Florida.Dupa o noapte intreaga de condus,trupa a decis sa opreasca la proprietatea lui Jerry Calhoun,pe al carui pamant avea casa si Andrew Aycock,soferul turnului,acolo fiind si un hambar in care se gasea un avion de dimensiuni mici.Decis sa numai sofeze pana la Orlando,Aycock,pilot licentiat l-a luat pe Don Airey la o proba de zbor,pentru a vedea cum se simte in avion si daca acesta merge bine.Vazand ca totul merge bine,Randy Rhoads,care avea e altfel frica de inaltimi dar a decis sa zboare pentru a face niste poze din aer,fotografia fiind unul din hobby-urile lui si hair stilista turneului,Rachile Youngblood au plecat mai departe cu avionul catre Orlando,autocarul fiind condus de unul din tehnicienii aflati cu trupa.
Vrand sa le atraga atentia,Aycock s-a decis sa se propie periculos de mult de autocar la doar cateva minute dupa ce au decolat.Manevra le-a reusit de doua ori,a treia oara fiindu-le fatala insa.Aripa avionului a atins autocarul,Aycock a pierdut controlul avionului care s-a lovit de mai multi copaci pana sa explodeze pe un camp.
La autopsie s-a descoperit in prealabil ca Aycock avea o cantitate considerabila de cocaina in sange,Rhoads avand doar nicotina.Randy este inmormantat la View Cemetery in San Bernandino,California alaturi de buncii sai.
2.Otis Redding:
Nume real:Otis Ray Redding,Jr.
Nascut:9 Septembrie 1941,Dawson,Georgia
Decedat:10 Decembrie 1967,Madison,Wisconsin
Otis si trupa sa aveau de cantat trei concerte in doar doua seri intr-un club mic numit Leo's Casino,dupa cele doua seri agitate,Otis a primit un telefon de la Zelma,sotia sa care il ruga sa treaca mai intai prin Madison,Wisconsin in drumul sau catre urmatorul club unde aveau de cantat,Factory pentru ca(,)copilul lor nu se simtea foarte bine.Inainte sa ajunga la destinatie,cu nici 50 de kilometri inainte avionul a trebuit sa se opreasca,primind permisiunea de a ateriza in Truax Field din cauza conditiile nefavorabile.Imediat dupa ce avionul a decolat din nou,ceata densa si ploaia torentiala l-au facut pe pilot sa piarda controlul,acestia aterizand in Lake Monona.Ben Cauley,singurul supravietuitor al accidentului dormea si s-a trezit cu doar cateva secunde inainte de impact pentru a-l vedea pe colegul sau,Phalon Jones cum se uita pe geam si exclama "Oh,no!".Cum Cauley nu stia sa inoate,nu a reusit sa-i salveze pe ceilalti,abia reusind sa se salveze pe el dupa ce,din cauza impactului,centura sa de siguranta s-a desfacut,singura de altfel,celelalte strangandu-se mai tare,acesta fiind singurul motiv pentru care a reusit sa scape.Cauza accidentului nu a fost niciodata determinata.Trupului lui Redding a fost gasit pe fundul lacului a doua zi,dupa 7 ore de cautari.Ceremonia funerara la care au participat 5.000 de fani a avut loc in 3 zile la City Auditorium in Macon.
3.Ricky Nelson:
Nume real:Eric Hilliard Nelson
Nascut:8 Mai 1940,Teneck,New Jersey
Decedat:31 Decembrie 1985,De Kalb,Texas
Chiar daca suferea de frica de inaltimi si de zburat cu avionul,Ricky a decis ca are nevoie de un mijloc de transport mai rapid decat autocarul asa ca si-a cumparat un Douglas DC-3,un luxos avion privat cu 14 locuri fara sa stie istoricul acestuia,unul presarat cu accidente,fiind mai intai in proprietatea familiei DuPont iar ma apoi a lui Jerry Lee Lewis.Pe 26 Decembrie 1985,Ricky Nelson si trupa sa au decolat spre America de Sud pentru a sustine 3 concerte.In seara de 31 Decembrie,toti ar fi trebuit sa fie prezenti in Dallas pentru petrecerea de Revelion,unde nu au mai ajuns niciodata,pilotul avionului pierzand controlul aproape de destinatie,in partea de nord a Dallas-ului,la doar 19 km.7 din cei 9 pasageri au murit la impact;Ricky Nelson(a fost incinerat,ceremonia de inmormantare avand loc la Church of the Hills),Helen Blair,Patrick Woodward,Rick Intveld,Andy Chapin,Bobby Neal si Donald Clarck Russell.
4.Patsy Cline:
Nume real:Patsy Cline
Nascut:8 Septembrie 1932,Winchester,Virginia
Decedat:5 Martie 1963,Camden,Tennesseee
In jurul mortii lui Patsy Cline au fost atsernute nenumarate semne si ipoteze,mediatizarea acesteia fiind de asemenea una peste poate.Aflata la Soldiers and Sailors Memory Hall in Kansas City pentru a sustine un concert in memoria DJ-ului "Cactus" Jack Call,care s-a stins cu o luna jumatate in urma din cauza unui accident de masina,Patsy urma sa se intoarca a doua si impreuna cu sotul ei dupa ce au petrecut noaptea la Town House Motor Hotel.Drumul pana la Nashville ar fi durat 16 ore si chiar daca liniile aeriene Fairfax Airport nu i-au putu pune la dispozitie un avion in acea noapte din cauza vremii nefavorabile si a cetii dense,aceasta a refuzat sa plece cu masina.Sotul ei Bill nu a mai asteptat avionul si a plecat singur cu masina personala,atunci cand a intrebat-o daca vine,Patsy raspunzand "Don't worry about me, Hoss. When it's my time to go, it's my time.".Pe 5 Martie,a plecat de la hotel la 12:30 si a plecat catre aeroport unde s-a imbarcat.Avionul a facut o oprire la Missouri pentru a face plinul iar mai apoi in Tennessee.Atat ea cat si pilotul avionului Hughes(antrenat de aceeasi persoana care l-a antrenat si pe Jim Reeves al carui avion a aterizat fortat si a explodat anul viitor,nici unul din ei neavand licenta luata)sa ramana acolo peste noapte,dar Hughes a refuzat spunand "I've already come this far. We'll be there before you know it." decoland din nou la 6:07 PM.Se pare ca motorul avionulu s-a oprit la 6:20,problemele cauzate de vremea rea fiind avand loc inca dupa prima parte din zbor,atunci cand au facut escala la Tenneesee acestea fiind deja prezente,la a doua decolare luand amploare,aterizand de urgenta pe un camp si urmand o explozieAvionul si trupurile celor doi au fost gasite la mai putin de 150 km. de Nashville,in padurea din vecinatatea Camden.Se pare ca atat Patsy cat si pilotul au murit instantaneu din cauza impactului,nu a fost vorba de o moarte lenta cauzata de rani sau arsuri.Patsy Cline este inmormantata la Shenandoah Memorial Park in orasul natal,Winchester Virginia.
5.Stevie Ray Vaughan:
Nume real:Stephen "Stevie" Ray Vaughan
Nascut:3 Octombrie 1954,Dallas,Texas
Decedat:27 August 1990,East Troy,Winsconsin
In dimineata zilei de 26 August 1990,Stevie le-a spus colegilor din trupa si a persoanelor din turneu ca a avut un cosmar in care se vedea la propria inmormantare.Dupa concertul sustinut in acea seara,s-a intalnit in culise cu Eric Clapton si managerul acestuia pentru a discuta despre o serie de concerte-tribut pe care urmau sa le sustina impreuna un an mai tarziu pentru Jimi Hendrix.
Peter Jackson,managerul lui Clapton a aranjat pentru 4 elicoptere de tipul Bell 206B Jet Ranger pentru a transporta trupa,pe fratele lui Stevie,Jimmi,pe sotia acestuia Connie,tehinicienii si echipa care ii insotea in turneu inapoi la Chicago chiar daca vremea era rea si ceata era foarte densa.Primul elicopter,fiecare avand doar 3 locuri ar fi trebuit sa fie ocupat de Stevie,Jimmi si Connie,in schimbul lor urcandu-se Bobby Brooks,care facea parte din staff-ul lui Clapton,bodyguard-ul Nigel Browne si asistentul managerului de turneu,Colin Smythe.Cum Stevie trebuie neaparat sa ajunga rapid inapoi la Chicago,a luat urmatorul elicopter impreuna cu Layton si cu managerul lui Jimmi,acesta si sostia sa urmand sa-l ia pe urmatorul.
Pilotul era veteranul Jeff Brown de 42 de ani cu ore bune la activ dar care era obisnuit doar pe avioane pe timp de noapte,nu si elicoptere,datorita vremii care s-a inrautatit vizibil de la decolarea primului elicopter,acesta l-a inclinat prea mult spre stanga pierzand controlul.Toti pasagerii si Brown au murit din cauza impactului,nu a avut loc nici un fel de explozie sau un foc cat de mic.Nimeni nu a stiu de accident pana in dimineata urmatoare cand fortele aeriene au inceput cautarile .Eric Clapton si Jimmi Vaughan au fost chemati la morga pentru a identifica trupurile celor 3,Stevie neavand nici un semn vizibil pe trup.
Vaughan a fost inmormantat la Laurel Land Memorial Park in Dallas.
6.Ronnie VanZant,Steve Gaine,Cassie Gaines
Nume real:Ronald Wayne "Ronnie" Van Zant
Nascut:15 Ianuarie 1948,Jacksonville,Florida
Decedat:20 Octombrie 1977,Gillsburg,Mississippi
Nume real:Steven Earl Gaine
Nascut:14 Septembrie 1949,Seneca,Missouri
Decedat:20 Octombrie 1977,Gillsburg,Mississippi
Nume real:Cassie LaRue Gaines
Nascut:9 Ianuarie 1948,Seneca,Missouri
Decedat:20 Octombrie 1977,Gillsburg Mississippi
Cel mai mediatizat accident aviatic in istoria industriei muzicale si ideea de la care a pornit aceasta postare,viitorul Lynyrd Skynyrd a fost pus in balanta dupa pierderea celor 3.La doar 3 zile de la lansarea celui mai mare succes discografic al lor,Street Survivors cand avionul Convair CV-300 in care se aflau 24 de pasageri dintre care pilotul Walter McCreary,co-pilotul William Gray si asistentul de zbor Dean Kilpatrick a ramas fara combustibil si o aterizare de urgenta s-a transformat intr-o nenorocire soldata cu 3 morti si 4 echipaje de salvare venite la fata locului.
Controversele au aparut rapid dupa s-a aflat ca Billy Powell,claparul trupei si Ronnie Van Zant ar fi spus ca vad flacari iesind din motorul drept pe care l-au pierdut in prealabil si ca,in loc sa mute combustibilul in cel stang,pilotii s-ar fi agitat si l-ar fi pierdut.Si daca asta nu era de ajuns,avionul in care s-a aflat trupa ar fi trebuit sa ii transporte pe cei de la Aerosmith dar,dupa ce i-au facut inspectia au spus ca nici avionul nici echipajul pus la dispozitia lor nu se ridica la standardele cu care erau ei obisnuiti.
Soldat cu 6 morti(Ronnie,fratii Gaines si personalul) si 20 de raniti,acesta ramane cel mai tragic accident avitic din istoria muzicii.Allen Collins a avut doua vertebre rupte si atat el cat si Leon Wilkeson aproape au avut bratele amputate din cauza ranilor.Gary Rossington si-a rupt ambele brate,piciorul drept si pelvisul iar stomacul si ficatul i-au fost de asemenea afectate,avand nevoie de 5 luni de recuperare.
Billy Powell le-a adus celor de la VH1 o amenda datorita declaratiile mult prea "fara perdea" facute in cadrul emisiunii Behind the music in care spunea cum Cassie a sangerat pana la moarte in bratele lui avand o taietura adanca de la o ureche la cealalta si cum a vazut capul lui Ronnie strivit sub o bucata de metal.
7.Buddy Holly,Ritchie Valens & The Big Bopper Richardson:
Nume real:Charles Hardin Holley
Nascut:7 Septembrie 1936,Lubbock Texas
Decedat:3 Februarie 1959,Grant Township,Cerro Gordo County,Iowa
Nume real:Richard Steven Valenzuela
Nascut:13 Mai 1941,Pacoima,California
Decedat:3 Februarie 1959,Grant Township,Cerro Gordo County,Iowa
Nume real:Jiles Perry "J.P" Richardson Jr.
Nascut:24 Octombrie 1930,Sabine Pass,Texas
Decedat:3 Februarie 1959,Grant Township,Cerro Gordo County,Iowa
3 Februarie va ramane in istorie ca "Ziua in care muzica a murit"(referire la melodia lui Don McLean,"American Pie"),Buddy Holly,Ritchie Valens si "The Big Bopper" Richardson murind intr-un accident de avion.Cu ocazia noului an,Buddy Holly era plecat intr-un terneu de 3 saptamani organizat de GAC Agency.Ritchie Valens si The Big Bopper Richardson erau invitatii special in timp ce trupa de instrumentisti era reprezentata de The Crickets.
Dupa ce au concertat la Surf Ballroom in Clear Lake,Iowa pe 2 Februarie,Holly a inchiriat un avion pentru a ajunge in cel mai scurt timp la urmatoarea destinatie.Avionul era unul de dimensiuni mici,The Crickets plecand mai departe cu autocarul.In prima faza Waylon Jennings,bassistul trupei se urcase pe locul dedicat lui Buddy in avion,facand schimb pana la urma,moment in care Holly a glumit spunand "I hope your ol' buss freezez up!",replica lui Jennings fiind una pe care probabil a regretat-o toata viata,"Well,I hope your ol' plane crashes!".Ca in majoritatea cazurilor de mai sus,pilotul Roger Peterson a pierdut controlul din cauza vremii,acum fiind vorba de o furtuna de zapada,Harry Hepcat mentionand in articolul sau despre moartea lui Buddy Holly "The bodies lay in the blowing snow through the night... February indeed made us shiver, but it was more than the cold of February that third day of the month in 1959. It was the shiver of a greater, sometimes senseless, reality invading our sheltered, partying, teenaged life of the 50's."
Trupurile au fost gasitea abia a doua zi pe jumatate inghetate.
Ceremonia funerara a lui Buddy Holly a avut loc pe 7 Februarie la Tabernacle Baptist Church in Lubbock,preotul fiind acelasi care l-a casatorit cu doar 6 luni inainte cu tanara sa sotie,Maria.Tragedia a fost dubla pentru familia celor 2,imediat dupa moartea lui Holly,Maria avirtand singurul urmas al unuia din intemeietorii Rock N'Roll-ului.Pierderea sarcinii a fost pusa pe seama unei "traume psihologice",Maria spunand "In a way, I blame myself. I was not feeling well when he left. I was two weeks pregnant, and I wanted Buddy to stay with me, but he had scheduled that tour. It was the only time I wasn't with him. And I blame myself because I know that, if only I had gone along, Buddy never would have gotten into that airplane."
Ritchie Valens,primul artist care a reusit sa combine la doar 17 ani muzica latino cu Rock-ul a fost inmormantat la San Fernando Mission Cemetery in Mission Hills,California.
Richardson a fost inmormantat la Beaumont Forest Lawn Cemetery,in 2007,fiul sau Jay care s-a nascut la doar 2 luni dupa decesul tatalui sau,a decis sa-si deshumeze tatal pentru a fi sigur ca zvonurile conform carora acesta nu a murit in accident ba chiar a reusit sa mearga cativa metri si a fost impuscat in prealabil nu erau adevarate.Cosciugul a fost schimbat si cel vechi a fost donat catre Texas Musicians Museum.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu